Руският режисьор Фьодор Бондарчук избра Анджело Бадаламенти за композитор на най-новия си филм. Премиерата на мащабната 3D продукция „Сталинград“ е през тази година и е във връзка със 70-годишнината от историческата битка за Сталинград. Продукцията ще стане първият руски филм, сниман във формат IMAX 3D. „Темата е написана. Композиторът Анджело Бадаламенти е изключителен автор, мнозина го познават от работата му с Дейвид Линч“ – каза самият Бондарчук в интервю за информационната агенция „РИА новости“ преди около месец. Свидетелствата, върху които се базира филмовия разказ, са дневници на войници и очевидци на събитията, на хора, намиращи се между живота и смъртта. За да разбере какво в действителност се е случвало в града в онези драматични мигове, когато настъпва повратния момент във Втората световна война, режисьорът Фьодор Бондарчук отива до Волгоград, за да разговаря с ветерани, преживели всичко това. Така се ражда и идеята за основното внушение във филма – публиката да не бъде просто шокирана от баталните сцени, а да покаже психологическото напрежение и възприемането на самата война чрез чувствата на героите си. Тази психологическа драма се нуждае от опитен майстор в композицията и Бондарчук кани Анджело Бадаламенти да работи над партитурата на „Сталинград“. Всички си спомняме специфичните теми от телевизионния сериал „Туин Пийкс“/1990/ на режисьора Дейвид Линч, който имаше изключителна популярност у нас и който направи известно името на Бадаламенти в България. Композиторът е създал и много други филмови партитури /над 70 за големия екран и телевизията/, но наред с тях, остана в най-новата музикална история и като авторът на темата на Олимпийския огън за Олимпийските игри в Барселона през 1992г. Работил е с някои от най-известните поп и джаз музиканти - Дейвид Бауи, Пол Макартни, Майкъл Джексън, Нанси Уилсън, Нина Симон, Лайза Минели, Роберта Флек и още много други. Роден е в Бруклин през 1937г., родителите му са италианци, а в света на музиката влиза с изцяло класическа подготовка. Учил е композиция, валдхорна и пиано в Eastman School of Music и Manhattan School of Music, което му дава една добра професионална основа в класическата музика, джаза и филмовото творчество. В продължение на пет години е работил като учител по музика в родния си Бруклин, а през летата е свирел като пианист в различни шоу програми. Това е и периодът, през който е бил ангажиран от популярни изпълнители като композитор и оркестратор. Анджело Бадаламенти се ориентира към киното в средата на 80-те години на миналия век, когато младият тогава Дейвид Линч го открива и привлича за съвместна работа. Отплатата за таланта на Бадаламенти идва със спечелването на наградата Grammy за сериала „Туин Пийкс“, а за музиката си към друг филм на Линч - „Мълхоланд драйв“/2001/, композиторът получава номинация за „Златен глобус“. „Паника на Арлингтън роуд“, както и „Плажът“/1999/ с Леонардо ди Каприо, също го отличават като успешен филмов композитор. След редица спечелени награди през годините, Анджело Бадаламенти наскоро завърши новата си партитура за филма „A Late Quartet“, една драма за живота на четирима музиканти, подготвящи се за изпълнението на Бетовеновия струнен квартет в до диез минор, ор.131. Последният проект на композитора, който на 22 март ще навърши 76г., е музиката за „Сталинград“ на Фьодор Бондарчук. Снимките на филма завършиха през 2012г., а премиерата се очаква най-вероятно през октомври тази година, и то именно във Волгоград, както неотдавна обяви пред „РИА новости“ режисьорът.