Изминаха 50 концертни сезона, откакто прочутият диригент Лорин Маазел е дебютирал на сцената на Метрополитън опера. Миналата седмица обаче, маестрото се завърна отново в американския оперен театър, за да дирижира възобновена постановка на „Дон Карлос” от Верди. Най-дългата опера на италианския композитор, продължаваща цели четири часа и половина, се превърна в изключително събитие както за публиката в Ню Йорк, така и за критиката. Рецензиите бяха изцяло положителни и както отбелязва „The Washington Post” – за маестрото бе отреден „топ състав на певците”: Рамон Варгас в главната роля, Дмитрий Хворостовский като Родриго, Феручо Фурлането като Филип II, Барбара Фритоли като Елизабет, Анна Смирнова като Принцеса Еболи и Ерик Халфварсон в ролята на Великия Инквизитор. Режисьор е Никълъс Хайтнер, който най-напред пусна тази своя постановка на „Дон Карлос” /на италиански език/ през 2008г. на сцената на Кралската опера в Лондон. Представленията, бележещи половин век от завръщането на Маазел в Мет, бяха играни на 22, 25 и 28 миналия месец, а през март се очакват още четири. На тази оперна сцена Лорин Маазел е дебютирал с партитурата на „Дон Жуан” от Моцарт през ноември на 1962г. и по време на същия сезон дирижира и „Кавалерът на розата” от Рихард Щраус. След това обаче, настъпва дълъг период от цели 45 години, през които тази сцена остава без името на Маазел, с едно единствено изключение – за Вагнеровата „Валкюра” преди пет години. Така, след половин век и 50 пропуснати оперни сезона, вече 82-годишният маестро отново вписва името си в най-новата история на Метрополитън опера. Четири са мартенските представления на възобновения „Дон Карлос” и те започват от рождения ден на американския диригент и цигулар 6.III /роден е през 1930г./, когато той ще навърши 83 години. Следващите са на 9,13 и 16 март, като последния спектакъл ще бъде дневен и ще се предава и по радиото.