Тенор отказва да пее заради плакат

Тенор отказва да пее заради плакат

Недоразумение в Операта в Монреал е на път да провали

Недоразумение в Операта в Монреал е на път да провали премиерен спектакъл. На 26 януари 2013г. трябва да се състои първото представление на „Прилепът” от Йохан Щраус-син. Главната роля в спектакъла е поверена на тенора Марк Ервийо, наричан още „Принцът на квебекските тенори”. Певецът отказал да се яви на репетициите, които започнали през седмицата. Причината била визията на плакатите, които рекламират постановката. Оказва се, че оперният театър в Монреал е избрал да включи топ модели в рекламната кампания за спектакъла вместо самите изпълнители. Дълбоко обиден от тази маркетингова идея, Ервийо обявява „вокална стачка” до правилното решение за разгласата на спектакъла. „Ако вие не сте много запознати с оперното или оперетното изкуство, вие виждате плаката с красивото момче или привлекателното момиче”, обяснява тенорът. „Сигурно очаквате да го видите на сцената и затова купувате вашия билет”. Това е изложеният от Марк Ервийо мотив, поради който артистът отказва участие в репетиционния процес, но продължава да „налива масло в огъня”. Според него, „топ моделът трябва да бъде повикан да изпее някоя от ариите, което едва ли ще е по силите му”. Канадският тенор е първият, който се противопоставя на рекламната политика на Операта в Монреал, но не всички споделят неговото мнение. Баритонът Етиен Дюпуи, който участва в спектакъла „Осъденият на смърт идва”, твърди, че не е имал проблем с афиша за постановката. „Плакатът разкрива за какво става дума в съответното произведение. Той не е за това, че Етиен Дюпуи ще пее”, иронично подхвърля певецът. Преподавателят по културен мениджмънт Карл Мур от Университета МакГил в Монреал счита, че целта на такава рекламна кампания за постановката е привличането на младежката аудитория в оперния салон. „Важно е хората да прекрачат прага на залата, но след като го направят, ще забележат разликата между артистите на сцената и лицата от плаката. Въпреки това, разбирам предизвикателството да използваш топ модели и тепърва тази находчивост на кампанията ще доведе до позитивни резултати.” Засега от ръководството на операта отказват коментар по случая.