Само за 72 часа италианското мецосопрано трябваше да изживее две коренно противоположни емоции. На 30 ноември 2012г. Чечилия Бартоли получи наградата на името на Херберт фон Караян. От 2003г. това отличие се връчва на изтъкнати музиканти и изпълнители от Фестивала в Баден-Баден. Наградата е в размер на 50 000 евро, като притежателят й трябва да отдели по собствена преценка определено количество от тези средства за насърчаване на млади музикални таланти. Носители на приза са били Ане Софи Мутер, Берлинската филхармония, диригентите Гергиев, Баренбойм и Рилинг, пианистите Кисин и Брендел, баритона Томас Куастхоф и хореографът Джон Неумайер. На тържественото събитие Чечилия Бартоли изпълни арии от Хендел и Стефани в съпровод на Камерния оркестър на Базел под палката на Юлия Шрьодер. Оперната певица ще дари средства на Международното оперно студио към Операта в Цюрих, с която е свързано началото на кариерата й. Освен това в близост до града се намира и нейната резиденция, в която отсяда със съпруга си, швейцарския баритон Оливър Уидмър. Понастоящем Международното оперно студио, основано през 1961г. от Приятелите на Операта в Цюрих, разполага с 14 млади изпълнители и двама акомпанятори от 14 различни националности. Същевременно на 3 декември Чечилия Бартоли бе позорно освиркана в Миланския оперен театър „Ла Скала“. След първата част, посветена на Хендел и Моцарт, певицата реши да поднесе на публиката арии от оперите „Отело“ и „Пепеляшка“, но аплодисментите бяха заглушени от дюдюканията на публиката. Агресивната реакция нажежи атмосферата в залата, като се стигна до момента, в който диригента Даниел Баренбойм трябваше да усмири публиката и да изиска тишина. Ескалиралото напрежение в „Ла Скала“ стана обект и на интерес в италианската преса. В статията си Пиерлуиджи Панза от „Кориере дела сера“ обясни, че проявата е организирана от 20 души, които са напуснали залата след изразения протест. Според журналистът, инициаторите са почитатели на блога „Corriere della Grisi“, посветен на „грижата за древното изкуство на пеенето“. От друга страна, известният критик Паоло Изота излезе с публикация отново в „Кориере дела сера“, като отправя сериозни критики към „американските“ изпълнения на Бартоли. „Гласът й не е силен, колоратурите- механични, каденците- неподходящи“, пише критикът, въпреки че отбелязва непринудеността и „симулирането на лекота и радост пред трудностите, които биха вдъхнали страх у всеки друг изпълнител“. Авторът си задава въпроса „Как фанатизираната публика аплодира като на стадион тази певица, имайки предвид изпълненията на същия репертоар от Джоан Съдърланд или Мерилин Хорн?“