Брюкселската филхармония изнесе първия си концерт, в който музикантите не използваха партитури на хартия. Вместо добре познатите листове, те се сдобиха с модерни таблети, от които могат да следят нотния текст. Това е първият оркестър, който използва новите технологии, пести пространство и създава комфорт на своите музиканти. Самият концерт стартира с изхвърлянето към публиката на нотите на хартия и поставянето на електронните устройства. Музикантите изпълниха безпроблемно фрагменти от операта „Тристан и Изолда” на Рихард Вагнер и „Болеро” от Морис Равел с помощта само на таблетите. „Трябва да се поставим в центъра на социалния, икономическия и културен живот на хората. Разполагаме с целия потенциал, предоставен ни от дигиталния напредък”, коментира диригента Гюнтер Броке пред ежедневника Le Soir. „Не трябва да се пропуска и значението за околната среда, до което може да доведе употребата на таблетите”, допълват от компанията Samsung, която ги предоставя на филхармоничния състав. Приложения като neoScores улесняват работата на музикантите с устройството. Тези приложения са разработени специално за оркестри, за да могат да оптимизират работата им. Софтуерът позволява на диригента да нанася бележки върху партитурата на всеки оркестрант и те да се появяват в реално време на екраните на музикантите. Приложението разполага и с „функция концерт”, която прекъсва автоматично входящата интернет или телефонна връзка, за да не се прекъсва или разсейва концертиращия музикант. В момента оркестърът обмисля два нови музикални проекта, с които да се установи ефективността на използваните таблети. По този начин могат да бъдат спестени 25 млн. евро годишно за подготовката на партитурите на хартия.