< ОбратноНовини

Маестро Йордан Камджалов - от Бах и Моцарт в Пловдив до Софийския университет

В две нови предизвикателства ще се впусне изявеният маестро Йордан Камджалов – нов проект с музиката на Бах и Моцарт и преподавателска работа в СУ „Св.Климент Охридски”. Това разкри младият български диригент за първи път в ефира на Класик ФМ радио. На 19 септември 2020г. от 19:00ч. той ще излезе на сцената на Античния театър в Пловдив със своя Genesis Orchestra, за да обедини усилията си с пианиста и педагог проф. Томислав Байнов, който от години гради впечатляваща кариера на германската и световна музикални сцени. Предстоящият „Концерт с 4 рояла”, създаден по идея на Байнов, ще предостави изключително рядката възможност на публиката да чуе интегрално всички клавирни концерти от Й.С.Бах за 3 /в до мажор и ре минор/ и за 4 пиана в ла минор, както и единствените от В.А.Моцарт за 2 пиана в ми бемол мажор и за 3 пиана във фа мажор. „Байнов Пиано Ансамбъл” се специализира и популяризира вече 30 години в клавирната музика за много ръце, следвайки фундаменталните традиции на 18, 19 и 20 век с цел за популяризирането на тази забравена и рядко слушана музика, която не само омайва слушателите, а и обогатява знанията на педагозите, които могат да мотивират младите пианисти, откривайки нови хоризонти. Концертът е част от Културния календар на Пловдив, а билетите са в продажба в системата на Eventim и на касата пред Община Пловдив.

„Познавам проф. Байнов задочно още като дете. Имах негови дискове, записи. За мен беше голяма радост да направим заедно този концерт, който наистина е впечатляващ и уникален. Никога в България за една вечер не са представяни всички концерти на Бах и Моцарт за 2,3 и 4 пиана. Ако тези класически шедьоври, записани преди 200-300 години, това се случва за първи път, може би за следващите 200 години не знаем дали някой ще го направи”, подчертава маестро Камджалов. Той избягва да дирижира Бах и Моцарт в Източна Европа, като коментира, че при тях „има ювелирна работа, специфичен стил, артикулация, интонация, които изискват култура и възпитание, които не съм имал самочувствието, че притежавам. Впоследствие набирах  смелост да се докосна до тези автори, но винаги съм ги избягвал, защото те са съвършени и недостижими и не съм се смятал достоен за тях... Това са творци, които никога не са сядали да композират с гума. Това са хора, които пишат в абсолютно съвършенство, без никаква поправка, което не можем да си го представим. Тези двама „некомпозитори”, Бах и Моцарт, които сме свикнали, че това са познатите имена, музика и стил, моят апел е, че те са непознати. Никой не знае как те са успели да напишат всичко това през краткия си живот”.

В предаването „Сутрешно кафе с Геми” маестро Камджалов сподели, че е поканен да се присъедини към екипа на катедра „Японистика” от Факултета по класически и нови филологии на СУ „Св.Климент Охридски”, който организира 2-семестриален интензивен курс за следдипломна квалификация за усъвършенстване на комуникативните умения за успешен диалог с Изтока. Диригентът ще посвети своите семинари на  феномена на колективната комуникация през призмата на музиката. „В нашето особено време комуникацията, общуването е нещо възможно най-възлово, стратегическо и решаващо в социално, професионално и семейно отношение, така че започва една уникална програма в Софийския университет. До края на септември всеки магистър, който желае, може да се запише”, допълни Камджалов. Курсът има за цел да подготви специалисти за комуникация между източната и западната култури. При завършване курсистите получават сертификат за Специалист-медиатор Изток-Запад. Препоръчително условие за прием е завършена бакалавърска степен и владеене на европейски език на ниво минимум В1-В2 (различен от български), като няма изискване за владеене на източен език. Приемът се извършва по документи. Формата на обучение е задочна и е в платена форма. Началото на курса се предвижда през месец октомври 2020г.

Припомняме ви, че Йордан Камджалов е съучредител на фондация на негово име, която скоро ще отбележи 10 години от основаването си, и е създател на Музикална Лаборатория за Човека, към която ръководи новата образователна форма “Academia Musica”. Каква мистерия крият споменатите концерти на Бах и Моцарт? Какви са рисковете пред диригента и оркестъра? И още за предстоящите звукозаписни проекти на Genesis Orchestra, чуйте в интервюто на Георги Митов-Геми с маестро Йордан Камджалов в звуковия файл под снимките вляво.

Аудио

 

Коментари по темата

comments powered by Disqus

Последни новини