Немската звукозаписна фирма Accentus Music и прочутият латвийски цигулар Гидон Кремер документират музиката на Миечислав Вайнберг /1919-1996/. Полският композитор с еврейски произход, който след 1939г. е живял и работил в Съветския съюз, е написал своите„24 прелюдии за соло виолончело“ оp.100, които в наши дни силно вдъхновяват Гидон Кремер. Той ги преработва в цигулкови пиеси и сега те биват издадени за първи път от Accentus Music в самостоятелен албум. Миечислав Вайнберг е посветил лично на Мстислав Ростропович своите„24 прелюдии“, композирани в края на 60-те години на ХХ век, но челистът така и никога не ги е изсвирил. Гидон Кремер им вдъхва друг живот чрез своята цигулкова транскрипция, като дори променя и заглавието на целия цикъл, наричайки го „Прелюдии към отминалото време“. Под това наименование Кремер ги представи и за първи път пред публика през миналата 2018г., по време на Транссибирския арт фестивал на Вадим Репин в Новосибирск.
„Аз открих за себе си музиката на Вайнберг сравнително късно, но веднага й станах страстен поклонник и защитник. Неговите „Прелюдии“ могат да се възприемат като емоционално заредени „звукови картини“, казва Гидон Кремер. Според него, цигулковото приложение е замислено като среща между две изкуства - музиката и фотографията, защото вниманието на Кремер е било привлечено от творби на големия литовски фотограф Антанас Суткус. Цигуларят казва, че неговите фотографии „предават една специална динамика” на музиката на Вайнберг, превръщайки се не в неин „акомпанимент, а в контрапункт”. Колкото до изпълненията пред публика на концертната програма „Прелюдии към отминалото време“, то Гидон Кремер свири соловите пиеси на фона на прожектираните фотографски платна на Антанас Суткус, а една от тези снимки е избрана за корицата на албума.