< ОбратноНовини

Всички опери на Римски-Корсаков – в един фестивал

Мариинският театър в Санкт Петербург, на чиято сцена някога са преминали премиерите на почти половината от оперите на Николай Римски-Корсаков /1844-1908/, сега ще представи всички негови оперни заглавия в рамките на фестивала „Римски-Корсаков 175“. Повод за това е навършването на 175г. от рождението на композитора, а фестивалната програма, по идея на Мариинския театър, има амбицията да обхване няколко града – Санкт Петербург, Москва, Владивосток и Владикавказ. От 17 март /в навечерието на рождения ден на Римски-Корсаков - 18 март/ до 12 април 2019г. ще бъдат изпълнени не само 15-те опери на автора, но и всичките 79 романса, прочутия балет „Шехерезада“ в хореографията на Михаил Фокин, както и голяма част от неговите симфоничнии хорови произведения. „Мариинският театър с право може да се нарече „домът“ на Римски-Корсаков – на сцената му са се състояли световните премиери на седем от петнадесетте опери на композитора, а за 146 години, изминали от поставянето на първата от тях – „Псковитянка“ през 1873г., са били осъществени около 50 различни спектакъла“, припомнят историята от театъра. Името на Николай Римски-Корсаков не е слизало от афишите на институцията дори и по съветско време, когато той бе одържавен и прекръстен на Театър „Киров“, както бе познат до 1992г.

На фестивала „Римски-Корсаков 175“ ще бъдат показани оперите: „Псковитянка“, „Майска нощ“, „Снежанка“, „Нощ пред Рождество“, „Царска годеница“, „Садко“, „Приказка за цар Салтан“, „Сказание за невидимия град Китеж“, „Златното петле“.Техните спектакли започват веднага след гала концерта на 17 март, под диригентството на Валерий Гергиев, който е избрал да дирижира и три от изброените заглавия /„Псковитянка“, „Сказание за невидимия град Китеж“ и „Златното петле“/. Интерес представляват премиерите на едноактните опери „Кашчей Безсмъртни“ и „Моцарт и Салиери“. Подготвят се и концертните изпълнения на други рядко изпълнявани творби: „Млада“, „Сервилия“ и „Пан Войвода“.„Болярката Вера Шелога” ще звучи премиерно, като пролог към окончателната версия на операта „Псковитянка“, и то още в първия спектакъл на Валерий Гергиев от 18 февруари.

 

Коментари по темата

comments powered by Disqus

Последни новини