< ОбратноНовини

Майкъл Тилсън Томас се разделя със Симфоничния оркестър на Сан Франциско

След няколко години именитият американски диригент Майкъл Тилсън Томас ще приключи един дълъг и съществен период в живота си - ерата на своето диригентско управление в Симфоничния оркестър на Сан Франциско. Той е начело на оркестъра от 1995г. насам, наследявайки Херберт Бломщет, а в края на октомври т.г. маестрото обяви, че ще се оттегли от поста си след почти три години – или през лятото на 2020г. Тогава ще се навършат 25 години, откакто Майкъл Тилсън Томас е музикален директор в Сан Франциско и едновременно с това, тогава той ще достигне 75-годишната си възраст /роден е на 21.XII.1944/. Връзката му с този оркестър е от няколко десетилетия - дебютирал е с музикантите едва на 29 години през 1974г., дирижирайки Девета симфония на Малер. Тя едва ли ще прекъсне след оттеглянето му, защото маестрото ще получи титлата „диригент – лауреат“, което му позволява да продължава да дирижира състава в не толкова натоварен график и в „проекти, близки до сърцето ми“, както самият той казва. „Като музикален директор на оркестъра, през по-голямата част от моя живот в зряла възраст и когато наближава 75-годишния ми рожден ден, аз чувствам, че това е подходящия момент да се разделя с част от административните си отговорности и да започна нов период за други творчески възможности“ – заявява Майкъл Тилсън Томас в официалното съобщение по повод оттеглянето си. Той не пропуска да отбележи благодарността си към музикантите, заради „необикновеното художествено партньорство, което съм имал с членовете на оркестъра, а и за сърдечния и щедър стил на музициране, който сме споделяли навсякъде с нашата публика“.

Един от последните големи осъществени проекти на екипа на Майкъл Тилсън Томас с неговия оркестър е издаването на пълния цикъл със симфониите на Роберт Шуман в два компактдиска, първо издание. Тук Шуман е наречен „един от най-емоционалните композитори на Романтизма“, а американският диригент дава много находчиво определение за музиката му: „резерват за застрашени емоции“. Записите на четирите симфонии представят живо изпълнение с високо качество на звука и са продуцирани от звукозаписния лейбъл на Симфоничния оркестър на Сан Франциско SFS Media. Още първият от множеството записи на състава, под диригентството на Майкъл Тилсън Томас, е спечелил „Грами“ –компактдискът с „Ромео и Жулиета“ на Прокофиев излиза през 1996г. и също документира изпълнение на живо.

 

Коментари по темата

comments powered by Disqus

Последни новини