Кшищоф Пендерецки гостува на 31-ия музикален фестивал на Канарските острови, за да дирижира творби от Менделсон, изпълнени от Симфоничния оркестър на Тенерифе. Полският композитор с над 60-годишно творчество в областта на класическата музика посочи, че съвременната музика няма проблем с публиката. Единствената пречка, която трябва да бъде преодоляна, е дали произведенията „са добри или лоши”. Пред испанските медии той сподели, че популярните творби стават част от световния репертоар, тъй като именно публиката преценява кое е хубаво и кое –не, независимо от датата на неговото създаване. Ето защо музикантът, роден в полския град Дебица Debica през 1933г., бе решил да представи „Хубавата Мелузина” и прочутата Симфония № 4 „Италианска”.
Пендерецки подчерта, че все повече му харесва музиката на Менделсон, тъй като „прави нещо съвсем различно от останалите”. Изтъкнатият полски композитор представи и две свои произведения . „Концерт за флейта” е създаден от Пендерецки в чест на един от неговите преподаватели- флейтистът Жан-Пиер Рампал. Интерпретацията му е „наистина взискателна”, отбеляза Пендерецки. Той си припомни един важен момент от тяхната съвместна работа. „Когато му връчих партитурата, Рампал каза, че това произведение е неизпълнимо, защото може би самия франзцузин е малко мързелив”, спомня си композиторът този вълнуващ случай от 1992г. Въпреки това, произведението се наложи през годините и стана част от репертоара на редица флейтисти, което е знак за приемственост на музикантите към съвременните произведения, съобщава ЕФЕ.
Другата творба на Пендерецки от програмата бе „Адажието” из операта „Изгубеният рай”, написана по епичната поема на Джон Милтън по повод 200 години от независимостта на САЩ през 1978г. „Адажието” е предназначено за изпълнение на английски рог, но за първи път бе изпълнено на Канарските острови с дървена флейта, както изрично е посочил композиторът. Именно този духов инструмент обединява произведенията, а изпълнението им бе поверено на солиста Масимо Мерчели.