< ОбратноНовини

Питър Гелб: „Соня Йончева ще се превърне в една от големите звезди на Мет“

След поредица от рокади в главните женски роли от спектакли, играни в някои от големите оперни театри на Европа и САЩ, българското сопрано Соня Йончева триумфира на сцената на Метрополитън опера. Всичко започна от отказа на Анна Нетребко да участва в премиера на „Манон Леско“ от Пучини в средата на ноември в Баварската държавна опера в Мюнхен, заради несъгласието й с творческите решения на режисьора Ханс Нойенфелс. До този момент тя все още запазва мълчание и не оповестява никакви допълнителни подробности около нежеланието си да работи с немския режисьор. Така ролята на Манон за постановката в Мюнхен бе взета от Кристине Ополайс, а ангажимента на латвийското сопрано по същото време за Мими от „Бохеми“ на Пучини, отвори вратите към Метрополитън опера отново за Соня Йончева. Спектаклите в Ню Йорк вече текат, а отзивите за българката са великолепни: „Нейната деликатна, замечтана роля на Мими беше напълно завършена" - написа „The New York Times“ в просторна статия от 26 ноември. Материалът на репортера Майкъл Купър е озаглавен „Сензация в последната минута“, а самата Соня Йончева веднага го сподели на Facebook страницата си с коментара: „Фантастичен портрет от Майкъл Купър, The New York Times“. Дебютът на Соня в Метрополитън опера се състоя миналата година, но малко по-рано от предвиденото в нейния график, когато пак й се наложи да замества друга сопранова изпълнителка в „Риголето“ на Верди. По този повод, Майкъл Купър сега припомня каква е била реакцията на критиката тогава: „Нейното изпълнение предизвика смут и Антъни Томасини от „The Times“ написа: „изглежда, че това е един артист на ръба на голямата кариера“ и „тя донесе прекрасно сценично присъствие с разкошен, пронизващ глас в изпълнението си“. В публикуваната миналата сряда статия за нашата певица, авторът говори още и за начина, по който генералния мениджър на оперния театър Питър Гелб се отнася към достойнствата на българското сопрано: „Моята надежда е, че тя ще се превърне в една от големите звезди на Мет и аз работя с нея, за да съм сигурен, че тя ще пее тук най-малко два пъти всеки сезон занапред“ – са цитираните думи на Питър Гелб. Очевидно, той действително има големи планове за Соня, тъй като догодина се очаква участието й в ролята на Дездемона в нова продукция на „Отело“ от Верди, под режисурата на Бартлет Шер.

Дотогава – Соня Йончева продължава да впечатлява с високата си класа в още няколко спектакъла на „Бохеми“, а още в началото на следващата година е поканена за четири представления на „Травиата“ от Верди в Метрополитън опера – на 14, 17, 21 и 24 януари 2015г. И пак през януари, компанията Sony Classical ще издаде дебютния й албум с френски арии „Paris, Mon Amour“. Междувременно, именно с френска музика тя ще гостува и в Мадрид, където на 16 декември тази година ще изиграе ролята на Жулиета от оп.„Ромео и Жулиета“ на Гуно в Teatro Real.

Повече за Соня Йончева може да си припомните от публикацията ни „Соня Йончева – за Уилям Кристи, Пласидо Доминго и Стинг“ от 30 октомври 2012г., в навечерието на неин концерт в София, както и да чуете интервю на Юра Трошанова с певицата, в което тя разказва най-вече за работата си с Уилям Кристи и Пласидо Доминго.

 

Коментари по темата

comments powered by Disqus

Последни новини